:: Cita-cita saya????::

salam alaik.


wow!!!rajin nya aku bermonolog!haha...rilek la...baru 1st week.mmg agak rajin la.esaiment pn belum menimbun lg..
ce tgk next week...mesti dah malas....ce tgk ce tgk..:)
hari aku terpikir nk cakap pasal kawin asalnya...tp, lepas berfikir, aku nk ckp pasal cita2 la pulak.
dolu2, time skola rendah...kalau org tnye nk jd apa besar, aku dgn konfiden nye menjawab!
DOKTOR!!!:)
cm suka kn..lg pn, dulu time skolah rendah la.blh kata pandai la..
so, aku pn berpendapat aku blh jd doktor.haha..poyo seyh...
tp, bila dh besar ni, baru aku tau potensi diri sendiri.
tolonglah berpijak di bumi yang nyata...
usaha x seberapa, kepandaian pn seciput...
mmg macam langit dgn bumi la ak dgn profesyen kedoktoran ni!haha

KINI...
setelah aku follow the flow,
ak terjun ke arah bidang alam sekitar.mungkin sbb pointer mtrik terok en.
tp, ak mmg x pernah menyesal.
tp, timbul isu bila aku masuk bidang ni.
orang selalu tanye:
"nak keje apa kalau keluar nanti?"
"ada harapan ke masuk bidang ni?"
"len kali, pilih bidang y ada masa depan, jgn buang duet blaja."

aku tepis semua tohmahan tersebut!!yah!yahyah!!!
"kerja ada di mana2....;p.."
"buang duet, bkn gne duet anda.pinjaman aku dh bayar habis.."

bila masuk tahun 3 ni, baru terbuka otak ni.Dr Ismail@lect. Rawatan Air Sisa@ex-PA ak..
bg sikit motivasi masa 1st kelas.byk peluang kerja.ada banyak beza kami dgn bakal graduan alam sekitar IPTA2 lain..senior2 ramai y dh kerja..
beliau pn cerita pasal loji air!
gaji rm3-4k!!waaahhhh..:O
senior plant operator:rm10k++...wallaweh

jadi, skrg aku nk aim jd plant operator..w/pun nmpk cm jijik jd operator loji sisa, namun kalau xda komuniti mcm ak, siapa y nk urus kan sisa y korg buang setiap hari???
haaaa....jwb2!!!
mudah-mudahan tercapai cita2 terbaru aku ni...amiin.:)
sanggup ke sape2 nk keje dlm loji sisa kumbahan???
ni la kerjaya aku pada masa hadapan..ameen...(cing3!!!!)

yang ini, g main2 jauh2 ye.kalau dpt suami doktor pn masyuk gak en??haha..



p/s: menurut kajian di AS, status ekonomi di negara tersebut boleh dinilai@ditafsirkan mengikut saiz bra wanita negara itu..ko pahal???xpasal..haha..;p

Catatan Popular