IMPIAN AKU..(TEMPAT UNTUK DILAWATI)

Semakin menghampiri exam, semakin ligat pulak aku menconteng kat blog ni...Ini disebabkan kebosanan aku..bukak FB xtau nk buat apa, buka utube loading memanjang...dan sebagainya..

sekarang aku nak senaraikan tempat-tempat yang aku sangat nak lawati..ni kira wishlist aku la untuk tahun baru..tapi ini untuk tempat-tempat saja.bukan kesemuanya la...

calon-calon tempat yang ingin dilewati oleh saya adalah..:

1) Holland..
sebenarnya xda la sangat terfikir untuk kesana.tapi, lepas baca novel Hlovae (aA+ bB)...naluri aku kuat                           meminta untuk ke sana..(haha..gedik)
ada apa dengan Holland??haaa..kat sana, terkenal dengan dengan bunga tulip...cantik seyh..;)
lagi pulak dengan staus bunga tulip tu sebagai simbol CINTA....
petikan dalam novel Hlovate tu ada mengatakan:

             " bila someone special kita letak bunga tu kat tepi telinga kita....it will whisper our love's name..."

hoho..mungkin lagi sesuai jadikan tempat ni sebagai tempat bulan madu..romantis gitu..;p

2) Indonesia
 bukan the whole Jakarta yang aku nak gi..tapi certain places yang di sebut dalam novel Hlovate gak..
(rooftop rant) aku peminat tegar Hlovate ke?haha..
kenapa aku nak g sana??sebab..aku nak tengok perkembangan ilmu kat sana...mereka sangat bergiat aktif dengan karya-karya islamik..jadi, aku teringin menelusuri tempat ilmu itu.lagi kat sana kan penuh kesenian.kira aku ni peminat seni juga la..haha
* sini lagi best kalau pergi dengan kawan-kawan yang se'taste'

3) New Zealand
 hamooii..cam melampau kan aku ni.semua nak g luar negara..biar la..impian aku.orang lain pun ada impian tersendiri...
ok, NZ aku dapat ilham dari novel gak..bukan Hlovate, tapi abang RAM. dalam novel apa ye. haaa..Mikhail..
tasik maori ke apa ntah..ke masyarakat maori..macam best je.lagi pun NZ adalah negara yang paling bersih dan aman. populasi lembu di sana melebihi populasi masyarakat dia....memang terbaik.bukan negara manusia, tapi negara lembu..haha

4) Gunung Kinabalu
sekarang kita ke pasaran tempatan..besnye dapat naik gunung tertinggi di asia tenggara..setakat ni aku hanya pernah naik Gunung Nuang, Gunung Datuk, Bukit Broga..tu je la...bestnye kalau dapat naik lagi...


setakat ini, ini saja lah tempat yang aku angan-angan kan untuk pergi..nanti baca novel lain lagi, bertambah ilham lagi la...

enjoy vdeo di bawah. itu la penyebab yang aku nak menconteng pasal tempat idaman..;)



tiba-tiba ternyanyi lagu mirwana...


salam santai, tanpa membaca buku, meskipun exam lagi beberapa hari lagi..;)

Catatan Popular