~Serlahkan keMURAHan anda- part 1~

CHEAPSKATE

tau??aku pun xberapa nak tau senanye...
search la kat kamus serbaguna....

~If you say that someone is a cheapskate, you think that they are mean and do not like spending money.~

bling3...!!!
cing3....!!
bunyi duet x?haha....

ok...hari ni aku nak memulakan sesi membedah buku yang aku beli waktu bookfair kat MAEPS dulu...

tajuk bukunya:      THE CHEAP BOOK
tagline:                 the official guide to embracing your inner cheapskate.

tips untuk menjadi seorang yang berjimat cermat pada malam ini adalah.......





no 3#

"you resort to using fingernail file or other tools
to get the last remnant of lipbalm when it won't 
push up any farther"




haha....haru tak???
agak-agak la...ada tak yang pernah buat sampai macam ni??
kalau ikut sejujurnya..aku pun pernah buat kot.
lipbalm dah habis..nak keluar..
apa lagi...korek la.....inilah hikmah mempunya jari yang agak kecil.dapat ku jolok lipbalm tersebut hingga ketitisan terakhir....

oleh sebab aku pernah buat...aku pun dapat point" cheap 1 factor" yang membawa gelaran SENSIBLE.
maksudnya, aku bukan tahap cheapo lagi la..ini ala2 save our nature by utilize our goods and stuffs fully, until the last drop.
the last means barakah rite??
ada can dapat laki soleh kot??hahah
amiiin...:)



Catatan Popular