Bila Keikhlasan Berbicara

Salam sejahtera....;)

Kali kedua aku menulis untuk hari ini. Sebenarnya tak ada apa yang berlaku hari ini, sampai la aku keluar dari perpustakaan .

Dekat luar perpustakaan tu, ada la sebatang pokok kecik yang ditanam di dalam sebuah botol air. Kira ala-ala hidroponik la. Sewaktu keluar dari perpustakaan tu, aku nampak la dalam bekas tu ada jentik-jentik. Memang dah berniat nak gi tukar airnya, tapi ingat nak buat nanti la kan...haha..(procrastinate). Aku dengan kawan pergila lain dulu, sebab nak cari maklumat pensyarah untuk subjek keusahawanan.

Lantas, bila selesai urusan mencari orang yang tak dijumpai, aku pun lalu la dekat depan perpustakaan balik. Tiba-tiba, ada nampak benda asing di atas rak kasut yang terletaknya bekas pokok tersebut. Bila aku baca kertas tu....MENYIRAP!!!!

Ni kertas nya..cuba tengok pula. Agak tak berapa jelas sangat, sebab kawan aku dah konyokkan dulu dek kerana kegeraman!haha..



Sifat terpuji mereka, iaitu sanggup menolong menukar air adalah tersangatlah terpuji...tapi, mungkin terdapat sedikit unsur busuk hati dan riak...aku dapat merasakan mereka tidaklah begitu ikhlas dalam memberikan pertolongan tersebut!

Memang aku tak layak untuk menilai keikhlasan seseorang..tapi....pahamlah!

Semoga Tuhan merahmati mereka...;)

Catatan Popular