Alhamdulillah, say "Thank You ALLAH.."

Assalamualaikum!

Macam teruja je hari ini.ye! memang saya sedang teruja. mengapa?

ingat tak aku pernah bagitahu yang aku tak dapat stay kolej dulu? ada la..aku tulis dekat nota kaki.hee..
rasa sedih je bila dapat berita tu.yela, semua aktiviti kolej aku attend kot. dengan meeting blok yang aku tak pernah miss, tiba-tiba nama aku xda dalam senarai boleh stay kolej.

where's the fire??

dan dengan sokonyong-konyongnya aku mencari geng senasib!alhamdulillah, one guy from my class pun x dapat stay. dia advice kat aku, suruh buat surat rayuan. dan, dia dah siap hantar pun dekat pejabat!advance gile dia ni!haha.
aku buat layan tak layan je sebab masih dalam mode "i'm shocked!"

malam tu aku baru online, sbb sampai-sampai je kolej terus ke fakulti. dan didalam sebuah group, rupa nya ada lagi 2 orang ahli group tu xdapat stay juga!
thanx you Allah, meskipun dalam waktu sukar, Kau masih Maha Pengasih..;)

itu cerita kedai kopi! tak, 2 minggu yang sudah..tadi, jam 7.30 aku baru sampai dari rumah. dan buka-buka je group yang sama, mereka mengatakan kami bertiga dapat stay kolej!hahahaha..heaven!alhamdulillah..

kenapa aku nak sangat duduk kolej?bukan orang semua nak duduk luar ke?
aku sebenarnya memang sangat teringin nak duduk luar. nak cari pengalaman yang selama ini digembar-gemburkan oleh rakan-rakan.

tapi, aku tak ada kekuatan untuk memulakan langkah keluar dari kepompong kolej. every new step needs courage.yes!that courage! but i don't have it. bes apa duduk luar. lagi-lagi kalau kebetulan dapat jiran sebelah yang hensem!hehe. dapat practice memasak. kakak aku yang haprak bab dapur pun sekarang dah kerek ngan aku.dulu-dulu, tak danye dia berani nak bantah aku dalam bab masakan.haha. lagi, tak terikat dengan peraturan. tak payah nak kena attend program bagai.

kalau duduk luar, "tonight....we are young, so let set the world on fire, we burn brighter, than the sun......"
boleh berjimba, kononnya la. tu pun kalau ada kenderaan. tapi, aku tak berapa berani nak memulakan langkah itu kerana faktor kewangan khususnya.sewa rumah memerlukan kos yang tinggi. dengan bil air api, wifi, kalau ada, dapur, dan sebagainya. wifi satu hal. kalau dekat kolej, memang dah pakej sekali dalam yuran wifi+ bus. jadi tak payah nak pening-pening.

Apa-apa pun, ini semua sudah ketetapan Allah. Dia menghendaki aku untuk stay kolej, selari dengan kehendak aku, Alhamdulillah.



~Apa lagi aku nak tulis ni. teruja nak bagitahu yang aku dapat stay je.hehe..haa, besok aku n da geng dalam group rahsia akan keluar untuk satu misi.misi apa?nantikan...!!

wassalam..=)

Catatan Popular