:: Mengharapkan kuman seberang laut

Salam sejahtera dan salam keamanan

bertemu kembali diruangan cetusan hati dan dedikasi..:)

Pernah dengar tak peribahasa "kuman seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak.."
Maksudnya lebih kurang kita nampak kesalahan yang jauh, padahal bukti depan mata buat-buat tak nampak je.

betul ke tu?haha, aku pun tak tau!

tapi, hari ni aku nak ubah sikit peribahasa tersebut kepada "mengharapkan kuman sebarang laut, gajah depan mata buat tak nampak.."
maksudnya, mengharapkan orang jauh, merindu bagai, padahal orang terdekat yang sayang kita, kita buat don't know je!

macam tak ada kena mengena je . tapi, bermula hari ni aku akan berhenti mengharap kat orang tu. siapa orang tu? jangan risau, bukan siapa-siapa pun.
mungkin selama ni aku sangat mengharap dia. menganggap dia la yang terbaik untuk aku (tak ada kena mengena dengan jantina berlawanan), selalu la rindu, stalk fb dan bermacam lagi.
namun, setelah dia menjauh, merentas benua, aku tak rasa dia anggap aku macam apa yang aku anggap kat dia.

sounds pathetic right? but, that's the real me..a real pathetic jerk!

mulai sekarang, hargai lah orang yang terdekat kita. walaupun mereka tak berapa nak hargai kita, sekurangnya kalau kita ada masalah kita masih boleh rujuk mereka.

orang jauh pula, usah bertanya khabar. tweet pun tidak balas. pulang tak diberitahu, pergi tak dikhabar.
mungkin ada secebis terkilan, tapi persetankan saja. mungkin dia sibuk, maklumlah orang yang berjaya. padahal aku, sekadar biasa-biasa saja.

lupakan saja hal itu!

hari ini, patutnya aku akan pergi menjalankan misi kemanuasiaan di masjid jamek. tapi, kawan aku tak dapat pergi sebab terpaksa balik johor. tak ada jodoh aku nak jumpa 'adik' hasif..;)

tapi, tadi petang aku dapat pergi pasar malam dalam hujan renyai-renyai. dapat la melepas rindu pada karipap sadin dan tau fu fa..

Catatan Popular