Pencetus Monday Blues!!

Salam.

Setelah sekian lama tak menjenguk blog ni. Adala dalam setahun lebih. Sekarang aku dah habis belajar. Berkerjaya la kononnya. Orang kata...orang. Aku kata, dah kena cari duit sendiri.

Pagi ni aku datang kerja dalam keadaan yang sangat mengantuk, sebab malam tadi aku pulun habiskan drama Korea 12 episod. Pagi buta juga la tidur.

Masuk ofis, start kerja. Dapatla panggilan dari akak ejen driving class aku. Dia kata.........

" Sumayyah, habis L 26 haribulan ni ye? Tak boleh dah la nak re-test JPJ. Akak pun tak dapat nak kol Sumayyah sebab hp akak hilang. Ni pun guna hp anak akak. Macam ni la, Sumayyah pergi JPJ merayu kat pegawai bagi panjangkan tempoh 4 hari je. 30 tu boleh la amek test. Blalalalalala....."

Bengang tak?
tak?
tak???

Padahal aku dah bagitau dia yang aku nak sambung kat tempat tu balik seminggu lepas gagal ujian yang pertama!

Aku tanya awal-awal, dapat tak amek test 9/9?dia kata tak boleh, dah penuh! kemudian, jadila kesah sinetron Endon yang meleret-leret. Dia janji 16 hb test! seminggu sebelum tarikh test tu aku mesej tanya, dia kata tak boleh juga! Maksudnya dia tak pergi daftar lagi. Duit untuk test aku dah bayar. Malam-malam aku ajak abah gi Petronas untuk transfer duit, sebab dia kata kena cepat, takut tak sempat!

Bengang tak?
tak?
Takkk??

Dapat tarikh baru lagi. 23hb. Kali ni dia kata betul! Aku tanya sempat ke, expiry L 26hb? Dia kata OK, sempat.

Bebarapa hari sebelum tarikh baru, aku mesej la tanya pasal test. Sekali jawabnya.." Tak boleh la. Penuh. 30hb la akak book tarikh. Salinan lesen dah bagi kat akak kan?"

Dan dikala sipungguk merindukan bulan, aku yang menantikan tarikh 30hb dengan penuh debaran...maka dapat la panggilan pagi tadi, seperti yang diceritakan di atas!

Nak menangis rasa!

tak bengang?
tak pa la..

Apa mungkin tiada jodohku dengan kereta. aura bas lebih kuat mungkin? Saban hari ada je pilot yang sudi bayarkan tiket, walaupun hanya RM1!

Catatan Popular