..:: kawanku, jagalah hati::..

hmmm..xtau mood tengah malam ni..
sebenarnya ini bukan kategori mengumpat, tapi sekadar melempiaskan ketidakpuashatian tanda sayang terhadap kawan....
ntah la...kadang2 aku muak gak bila cerita2 pasal couple2 ni.
dah tahu benda tu x elok kan...
kat FB siap sharing maring lagi..
tapi, realiti buat jugak..
tapi, xtau la.x boleh nak salah kan individu tersebut sepenuhnya..
kalau kita asyik menunding jari kat orang, kelak kita akan terkena...




macam ni la....
weekend ni jugak la.
sorang kawan aku ni( si A).cakap nak balik rumah kat johor. aku pun ok la. dia nak balik rumah.
dalam hati terfikir juga.kenapa nak balik minggu ni?
next week kan cuti sampai isnin?
x kesah la kan..hal dia.

esok nya, ada sorang kawan lagi.(si B)
dia kawan dgn adik B. adik B ni minta sampai kan salam kat kakak dy.
maka, terkantoi la kawan A ni xbalik rumah...
si B ni jadi geram. dia rasa tertipu sbb si A 

kata dia balik rumah..
then si A mengaku, dia g johor jumpa pakwe.
overnite kat mana aku xtau. lagi la menambahkan kebengangan si B.
dorg ni satu geng...

maka, kami ( aku, rumate & B) bermusyawarah kat bilik..
cakap la pasal si A dgn pakwe dia..bla3...
 tammat cerita si A

kemudian, semalam punya cerita pula.
si B cakap dgn aku, nk keluar dgn member sekolah dia.
ofkos la lelaki.aku paham la...so, x kesah la kan
dia keluar, balik malam.pukul 11 lebih.
lepak bilik aku, makan chips dia beli kat Jom Heboh!
borak3...dia pun balik bilik.
besok nya. petang dia keluar lagi. dengan lelaki yang semalam juga. sedangkan dia baru balik makan dgn sorang lelaki lain...
aku malas nak amek port.hal dia.
karang aku tanye, dia emo pulak.
pukul 8 lebih dia balik kolej.

nak dijadikan cerita, rumate aku bagi tahu la...
budak yang dia jumpa tu, propose dia.
nk mintak jumpa parents dia weekend ni.
aku pun xkesah la. mungkin laki tu bersungguh.
bila rumate aku cakap nama laki tu H****, baru aku teringat..

sebelum2 ni dia ada mengadu ada lelaki kacau no. dia.
nama dia H*****.xsangka orang yang sama.
rupanya orang yang dia keluar tu, bukan kawan sekolah.
tp, kawan yang kenal dari salah no., dan ntah berapa hari je kenal..

pukul 11 lebih tadi, rumate aku kata, dia keluar lagi!
waahh!!!melampau!
semata2 nak temankan lelaki tu makan..
dia sorang2..
rupanya mereka baru couple hari ni....

nampak x persamaan antara A & B??
bukan la.aku cuma geram dgn yang B.
dia pandai kata yang si A tu bla3..sanggup tipu kawan semata nk jumpa pakwe..bla3
yang dia??sama saja...
hakikatnya, sekarang pukul 1 am dia xbalik lagi...

ntah la..aku xtau nk kata apa.
diorang tu kawan2 aku.si B jiran sebelah bilik. baik orang nya.
yang A pulak, kawan dari sekolah..semeja dan sekelas siap..
aku bukan nak mengata sangat, tapi untuk peringatan diri juga..

" sedangkan orang yang tidak menjaga hati pun Allah temukan jodoh, apatah lagi kita yang menjaga hati.."

kata2 semangat untuk aku terus menjaga hati. biar lah perasaan tu aku serahkan sepenuhnya pada yang selayaknya bagi aku...




Catatan Popular