My Brotherhood and Sistahood in GAYONG

dimulakan dengan Bismillah...

Malam tadi merupakan malam persembahan bagi program Pesta Angpau UPM 2012. PSSGMUPM telah dijemput untuk membuat persembahan dalam persembahan mereka, yang bertemakan kesultanan Melayu Melaka+ Laksamana Cheng Ho.

sebulan lebih juga la, kami berlatih, berhempas pulas meayan perangai dan fe'el tiap2 ahli persatuan.
namun, alhamdulillah...kami berjaya menyelesaikan tanggungjawab yang telah diberikan...

di atas adalah mukaddimah!



sepanjang program tu, kami duduk kat belakang stage je lakan..sambil tunggu babak persembahan kami. tunggu dok tunggu.....sekali sekumpulan abang2 cina berlari2 tukar baju untuk scene seterusnya...

homaigodddd!!!
terkezut i!
kenapa???

tak tau kalau aku sorg je y baru tau hakikat pementasan teater dan drama...
mereka tukar baju, hatta seluar tanpa segan silunya...sambil kaum perempuan yang tolong bukakan zip seluar...

ok....ak mmg xtgk la!
nasib la, rakan2 seguru Gayong aku ni baik2 belaka. diorang y bagi hint kat aku suruh pandang lain...bila 'org2' tu dah siap babak seketika mereka, baru diorang bagi aku tengok belakang...

bila difikirkan kembali....alangkah seronoknya hidup seorang perempuan itu bila dia dikurniakan seorang lelaki yang boleh melindungi mereka. tak tau kenapa tiba2 aku terfikir macam tu. mungkin sebab aku terharu dengan tindakan diorang.hahaha..

TETAPI


bagi aku, bila aku duduk dalam kalangan seGayong ni, rasa macam ada ukhuwah yang best!kami dari latar yang berbeza. program yang berbeza.perangai yang berbeza.tapi.....ada keceriaan di situ.mungkin disebabkan kata2 yang selalu diucapkan oleh kami selalu, setiap kali habis latihan..

"weh korang...ingat tau!kita kena ada bond yang kuat!baru kita boleh gah!bila kita dah sepakat...baru Gayong UPM boleh naik....."

haha....that's the spirit...

~nak letak gambar2 untuk program malam tadi..gambar xda pula.lain kali je la...


disudahi dengan alhamdulillah...

~wassalam

Catatan Popular